Kirjat!

Femmiksen vastaisesti en ole vielä päässyt Bookbeatin makuun, vaan tykkään hamstrata perinteisiä kirjoja kirjakaupoista tai kirjastoista. Tiedän, ensimmäinen vaihtoehto ole varsinkaan taloudellista tai ekologistakaan, mutta haluan kasvattaa kirjojen määrää kotosalla huomattavasti.. Mielessä pyörii pitkäaikainen haave seinän pituisesta kirjahyllystä, johon saisi vielä kirjatikkaatkin mukaan! Tämä tosin vaatii ensin jonkin korkeamman asunnon hankintaa, sillä tähän peruskerrostaloasuntoon 80-luvun lopulta ei ole kauheasti huonekorkeutta suotu.

Photo by Dakota Corbin on Unsplash


Luen aika paljon laidasta laitaan kirjoja, mutta viime aikoina olen jotenkin ajautunut tietokirjojen ja self help-oppaiden pariin. P:n mielestä self help-oppaat ovat jotakuinkin suoraan helvetistä (:D), mutta itse tykkään. Lukulistalla (kirjastosta!) tällä hetkellä: 

  • Satu Rämö & Hanne Valtari: Unelmahommissa
  • Noora Shingler: Marjoja & maskaraa
  • Mats-Eric Nilsson: Petos lautasella
Tänään käväisin (taas) kääntymässä Suomalaisessa Kirjakaupassa ja kuolaamassa useampaa kirjaa. Pidin tällä kertaa kukkaron nyörit kireällä, sillä edellisetkin kirjat ovat kesken ja ajouutkin sivupeili kaipaa edelleen uutta maalikerrosta päälleen. :D Nämä löytävät myöhemmin todennäköisesti sivupöydälle odottamaan lukemista: 

  • Margaret Atwood: Orjattaresi (tuskin kaipaa sen enempää esittelyjä. Karmiva sarja, mutta silti koukuttava. Kirjan on pakko olla vähintään yhtä hyvä.)
  • Thomas Eriksson: Idiootit ympärilläni
  • Anna Jansson: Katseelta kätketty
  • Laura Honkasalo: Vie minut jonnekin

Kommentit

  1. Täällä toinen kirjafanaatikko! Rakastan käydä kirjastossa, se on minulle lähes viikottainen rutiini, mutta kirjoja kertyy usein enemmän kuin ehtii lukea. Minulla myös sama ongelma äänikirjojejn kanssa, vaikka kuinka olen yrittänyt, minulla ei jotenkin riitä keskittyminen, aina lähtee ajatus harhailemaan. En ole kovin auditiivinen ilmeisesti :D Rakastan myös nimenomaan 'oikeita' kirjoja, padilta lukeminen ei tunnu yhtään samalta. Oma kirjasto unelmissa, mutta se vaatii rutkasti enemmän neliöitä. One day..

    VastaaPoista
  2. Sama täällä! Tänään käväisin kirppiksellä ja taas löytyi yksi uusi kirja mukaan matkaan.. Ei onneks keventänyt kukkaroa turhan paljon, kun maksoi vaan 2 €. :D Joo, tuo mullakin niissä vähän kai tökkii! Tai et jotenkin saan kirjasta enemmän irti, kun voin pitää sitä fyysisesti kädessäni - edes tabletilta luettavat e-kirjat ei oikeen nappaa - mut, tapansa kullakin.

    Mä aloitan siitä korkeasta kirjahyllystä tikkaineen, ja toivottavasti päädyn joskus omaan kirjasto/työhuoneeseen. Siellä pitäis olla pari muhkeeta nojatuolia, tummat seinät ja sopivan hygge valaistus. :) Mitä sulla on luennan alla tällä hetkellä?

    VastaaPoista
  3. Juu muhkeat nojatuolit myös must mun kirjastossa, takka olis kanssa ihana! Mulla lähti just nää kirjastosta matkaan viikonloppuna https://www.instagram.com/p/BmXm3GNjx2C/. Jos self help kiinnostaa suosittelen tuota Tim Ferrisin Tools of Titans, ahmin sitä kaksin käsin sunnuntaina. Olen ollut Ferrisin fani ja kuunnellut podcastia jo vuosia,tämä on ehdottomasti hänen paras kirjansa. Ray Dalion kirjasta olen kuullut myös paljon kehuja. Niin kuin näkyy, minulla on myös pieni Oliver Sacks kausi meneillään. Fiktion puolella John Steinbeckistä tykkään myös kovasti, tosin olen ehkä vähän skeptinen miten hänen tuotantonsa on onnistuttu suomentamaan. Pitäisi varmaan ottaa selvää :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesäloma

Sijoittamisesta (tai sen näpräämisestä)